נעים להכיר: פירות חדשים לט"ו בשבט

    אבי יעקב No Comments on נעים להכיר: פירות חדשים לט"ו בשבט
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבכל שנה נערך לקראת ט"ו בשבט וועידת ישראל לחקלאות שם מציגים תוצרת חקלאית חדשה של זני ירקות ופירות לא שגרתיים.

    בוועידה יציגו רימון ירוק זן הרימון וונדרפול שפיתוח במו"פ ערבה דרומית. הזן מתאפיין בפריחה והנבה של פרי לאורך כל השנה ואינו נושר בחורף. בנוסף יציגו מגה תמרים זן ייחודי של תמרי ענק שפותח במו"פ ערבה דרומית שבורכה במים מלוחים. הזן זכה לכינוי "סופר מג'הול עסיסי" – עם תמר עסיסי שלא עבר תהליך ייבוש. תפו"א נשיקות בצרפתית מכנים את הזן "בלו בלה" בזכות סימני הנשיקה על תפו"א. הזן מתאפיין בקליפה הלבנה שעליה מוטבעים (מהטבע) סימני שפתיים בגוון כחול. בתפו"א נשיקות תוכלו ליהנות מטעם מתקתק בארומה של תפו"א ירושלמי. בעל 19% חומר יבש (אינו מתפרק בבישול), ההופך אותו אידיאלי לאפייה בתנור וכצ'יפס גורמה. ועוד פיתוח: אפונת המדבר פרח חדש שפותח ע"י מו"פ ערבה דרומית למטרות יצוא והנאה כעציץ בית.

    במסגרת הפיתוחים של הירקות שהתחפשו השנה, יציגו את צנון אבטיח עם קליפה ירוקה ובשר אדום בפנים, לפת לבנה מתוקה במראה כשל אצבע ארוכה, סלק לבן בפנים צהוב בחוץ לבן, סלק צהוב בפנים לבן בחוץ צהוב וסלק אדום בחוץ עם ספירלות לבנות בפנים של החקלאי אורי רבינוביץ ממושב צופית .

    בנוסף, גם מיני פלפלים צבעוניים 3 צבעים חדשים של אדום, כתום וצהוב לזן פלפל אנג'לו של זרעים גדרה , פלפל מתוק הראשון מסוגו בעולם ללא גרעינים, שגודלו נע בין 5-9 ס"מ ומשקל יחידה עד 20 גרם. מעבר להיותו חטיף בריא שכיף לנשנש סתם כך מול הטלוויזיה או לשלוח אותו עם הילדים לבי"ס, הוא מתאים גם לבישול, אפיה ולמילוי בעת אירוח.

    השנה מלבד זנים חדשים יציגו בוועידה פיתוח של פרח חדש. אפונת המדבר שמו.

    תפוח אדמה נשיקות ועידת ישראל לחקלאות

    רימון ירוק עד ועידת ישראל לחקלאות

    ועידת ישראל לחקלאות פרח אפונת מדבר



    0 תגובות